www.EscapeMagazine.pl

W tym roku obchodzimy
17. urodziny.
Dziękujemy! :-)

Książki elektroniczne » Informatyka

Język F# w praktyce

Język F# w praktyce
Marian Mysior
Rok wydania: 2012
ISBN: 978-83-61744-47-4
Liczba stron: 185
Ocena:
Komentarzy: 4
Cena: 34,90
(w tym VAT)
Format: plik PDF
Dostawa: 0 zł
(pobranie pliku)
Dostępność: dostępny od ręki
Czas realizacji: od 3 minut do 3 dni (w zależności
od wybranej formy płatności) - Szczegóły »

Jesteś w zakładce Opis. Zobacz też: Spis treści, O autorze, Fragment, Komentarze.

Uwaga! Ten tytuł został wydany tylko przez nasze wydawnictwo i jest dostępny tylko w wersji elektronicznej (ebook - plik PDF). Oznacza to, że nie istnieje wersja papierowa i nie można nigdzie kupić wersji papierowej.

Język F# w praktyce to książka elektroniczna skierowana do Czytelników chcących poznać podstawy języka F# i pracę w środowisku Visual Studio.

Nie wymaga znajomości wstępnej tego języka ani innych narzędzi programistycznych. Korzystna może jednak być znajomość innych języków programowania, np. C++, C#, Pascal.

Zamieszczone w niej ćwiczenia, składnie poleceń i tabele mogą również służyć jako pomoc dla bardziej zaawansowanych programistów.

Pliki do pobrania, zawierające ćwiczenia prezentowane w książce, umieszczone są na stronie Wydawnictwa. Wszystkie zostały uruchomione i sprawdzone pod systemem operacyjnym Microsoft Windows (XP i 7).

Masz pytania lub wątpliwości?

  • zobacz spis treści publikacji (zakładka: Spis treści)
  • sprawdź, kim jest autor (zakładka: O autorze)
  • ściągnij za darmo fragment publikacji (zakładka: Fragment)
  • przeczytaj opinie osób, które zakupiły ten tytuł (zakładka: Komentarze)
  • sprawdź informacje dotyczące dostawy i płatności (zakładka: Dostawa)

Jeśli nadal masz pytania lub wątpliwości, napisz do nas - chętnie odpowiemy.

» Publikacja przypisana jest do kategorii:

Wprowadzenie

Co jest potrzebne, skąd to pobrać i jak zainstalować?

  • 1.1. Interaktywna konsola F#
  • 1.2. Visual Studio 2010 Shell
  • 1.3. LINQPad

1. Praca w różnych środowiskach

  • 1.1. Wyprowadzanie komunikatów
    • Ćwiczenie 1. Drukujemy komunikaty na konsoli
    • Ćwiczenie 2. Testujemy kod w programie LINQPad
    • Ćwiczenie 3. Tworzymy pierwsze okno F# w Visual Studio
  • 1.2. Wprowadzanie danych
    • Ćwiczenie 4. Wprowadzamy dane z konsoli
    • Ćwiczenie 5. Wprowadzamy dane w LINQPad
    • Ćwiczenie 6. Wprowadzamy dane w oknach Windows

2. Podstawy języka

  • 2.1. Stałe, zmienne, typy danych
    • Ćwiczenie 7. Poznajemy właściwości języka
    • Ćwiczenie 8. Badamy typy danych
    • Ćwiczenie 9. Identyfikatory, zmienne?
  • 2.2. Funkcje
    • Ćwiczenie 10. Definiujemy funkcję
    • Ćwiczenie 11. Wartości funkcji
    • Ćwiczenie 12. Tworzymy funkcję rekurencyjną
    • Ćwiczenie 13. Funkcja anonimowa
    • Ćwiczenie 14. Funkcje wyższego rzędu
    • Ćwiczenie 15. Wykorzystujemy operatory „>>” i „|>”
    • Ćwiczenie 16. Argumenty częściowe

3. Struktury danych

  • 3.1. Łańcuchy znaków
    • Ćwiczenie 17. Formatujemy łańcuchy 43
    • Ćwiczenie 18. Formatujemy inaczej 46
  • 3.2. Krotki
    • Ćwiczenie 19. Stosujemy krotki
  • 3.3. Sekwencje
    • Ćwiczenie 20. Wykorzystujemy sekwencje
  • 3.4. Opcje
    • Ćwiczenie 21. Używamy opcji
  • 3.5. Listy
    • Ćwiczenie 22. Działamy na listach
  • 3.6. Tablice
    • Ćwiczenie 23. Zmieniamy zawartości tablic
  • 3.7. Rekordy
    • Ćwiczenie 24. Tworzymy rekordy
  • 3.8. Rzutowanie i konwersje typów

4. Sterowanie zachowaniem programu

  • 4.1. Okna komunikatów
    • Ćwiczenie 25. Wyprowadzamy komunikaty
  • 4.2. Instrukcja warunkowa
    • Ćwiczenie 26. Sprawdzamy w kalendarzu
  • 4.3. Instrukcje powtarzania
    • Ćwiczenie 27. Drukujemy tablicę funkcji
    • Ćwiczenie 28. Wprowadzamy hasło
  • 4.4. Kontrola poprawności danych
    • Ćwiczenie 29. Maskujemy wprowadzanie danych
    • Ćwiczenie 30. Obsługujemy zdarzenia Validating i Validated
    • Ćwiczenie 31. Stosujemy strukturalną obsługę błędów
    • Ćwiczenie 32. Zgłaszamy własny wyjątek

5. Kontrolki, zdarzenia

  • Ćwiczenie 33. Urozmaicamy listę kontrolek
  • Ćwiczenie 34. Kontrolki nadzorują pobieranie danych

6. Grafika

  • 6.1. Podstawowe obiekty i metody graficzne
    • Ćwiczenie 35. Rysujemy typowe obiekty graficzne
  • 6.2. Wykorzystanie plików graficznych
    • Ćwiczenie 36. Przeglądamy pliki graficzne
  • 6.3. Animacja
    • Ćwiczenie 37. Wprawiamy w ruch kontrolkę PictureBox
    • Ćwiczenie 38. Kolejne fazy ruchu odczytujemy z plików
    • Ćwiczenie 39. Poruszamy Ziemię

7. Interfejs użytkownika

  • 7.1. Menu
    • Ćwiczenie 40. Tworzymy edytor tekstu
  • 7.2. Pasek narzędzi
    • Ćwiczenie 41. Dodajemy pasek narzędzi
  • 7.3. Pasek stanu
    • Ćwiczenie 42. Dodajemy do edytora pasek stanu
  • 7.4. Obsługa plików
    • Ćwiczenie 43. Odczytujemy i zapisujemy pliki

8. Bazy danych

  • Ćwiczenie 44. Odczytujemy dane z bazy
  • Ćwiczenie 45. Używamy plików XML

9. Klasy

  • 9.1. Pierwsze klasy
    • Ćwiczenie 46. Definiujemy własną, bezpieczną klasę
    • Ćwiczenie 47. Zapewniamy swobodny dostęp do pól
  • 9.2. Hermetyzacja
    • Ćwiczenie 48. Instalujemy akcesory
  • 9.3. Dziedziczenie
    • Ćwiczenie 49. Tworzymy klasę dziedziczącą
  • 9.4. Metody wirtualne
    • Ćwiczenie 50. Wywołujemy właściwe metody

10. Jeszcze raz funkcje

  • Ćwiczenie 51. Obliczamy pierwiastki równania kwadratowego
  • Ćwiczenie 52. Szukamy liczb pierwszych
  • Ćwiczenie 53. Całkujemy numerycznie
  • Ćwiczenie 54. Używamy jednostek miar
  • Ćwiczenie 55. Drukujemy słownie wartości liczbowe

11. Zakończenie

Indeks

Z wykształcenia astrofizyk i informatyk, absolwent Astronomii na Uniwersytecie Wrocławskim.

W branży informatycznej autor-legenda. Napisał kilkanaście znanych i cenionych książek z zakresu programowania.

Obecnie jest nauczycielem konsultantem w zakresie technologii informacyjnej i języków programowania.

Aby pobrać bezpłatny fragment publikacji, kliknij w przycisk:

Pobierz
zzb
Nie znalazłem innej książki o języku F# po polsku, więc ta nie ma po prostu konkurencji. Wg mnie jest dobra ale wolałbym, żeby była trochę dłuższa i dokładniejsza, bo jest bardzo dużo przykładów (i bardzo dobrze) ale ich objaśnienia są zbyt krótkie a niektóre są nie objaśnione w ogóle. Gdybym miał jeszcze raz decydować czy kupić tą książkę to kupiłbym, czyli jestem zadowolony z niej.
Pasjonat
Nie znalazłem drugiej pozycji poświęconej językowi F# po polsku. Zawartość uważam za dobrą, pozwala w dość przystępny sposób zapoznać się z podstawami samego języka oraz wykorzystaniu w programach .NETowych. Stanowi solidną podstawę do samodzielnego już kontynuowania przygody z tym językiem za pomocą publikacji w języku angielskim jak i Helpa samego Microsoftu.
vrnh
Dobre wprowadzenie do F#.
Marcin
Bardzo dobra publikacja.
Inne książki, których autorem jest Marian Mysior:
Pascal, Delphi..., a może Lazarus. Ćwiczenia
ocena:
19,90 zł
Kupuję